söndag 25 maj 2008

Hemma!

Efter att ha rest hem från KL-Stockholm-Göteborg så sitter jag på vindsrummet med tre små snusande ungar runt omkring mig...mysigt!!!

Resan som gjordes med en riktigt go´ vän från KL som också reste med sina tre barn-gick kanonbra! (förutom att vi blev stoppade i securitycheck för att de enbart ville släppa in män i den kön vi stod i....sååå muslimskt)



Barnen cyklar,cyklar o cyklar,leker o sover hos kompisar,de har varit ute på havet redan två gånger med båt-lyckostar.

Jag fick en riktigt härlig dag hemma hos min egen C* och hennes man-så trevligt verkligen-vi satt o diskuterade kulturskillnader,anpassningsförmåga till ett annat land mm. Åt lite go Indisk mat innan jag och lilleman åkte hem.

JAG ÄLSKAR SVERIGE NÄR DET ÄR EN RIKTIG SOMMAR!!!



I morgon bär det av med barn+syster med barn till Astrid Lindgrens värld ochdet kommer bli väldans roligt och jag skall få lyxtid med min egen storasyster....händer inte för ofta nu.

Som dagens inspiration kommer här tips på dukning i sommartid,skulle varit en fulländad dukning om man klämt in nån pion här och var.......

3 kommentarer:

Pernilla sa...

Åh välkommen hem kära du! Hälsa syrran också – stort GRATTIS till nya lilla tjejen! Och när ni har hämtat er från Astrid Lindgren och hennes värld, kanske ni kan sätta er i bilen igen och hälsa på i min värld. Du och C*och alla kidsen! Det hade ju varit såå kul! Fundera på det du. Stor KRAM så länge.

Ingridmaria sa...

Välkomna hem får jag väl önska! Hoppas att ni får det härligt, svenskt & somrigt så att ni får ladda "svenskbatterierna" till de dagar när det behövs och man längtar hem...
Soliga hälsningar // Ingridmaria

Anonym sa...

Välkommen hem till ett underbart
sommar sverige !!
Ni kunde inte kommit hem till ett bättre väder.
Hoppas du har det riktigt mysigt med alla vänner som har saknat er!

Kanske hinner vi ses nu när du är hemma ett tag.

Kram kram Sabina