tisdag 3 juni 2008

Sommar i Svedala!

Nu har vi hunnit med mycket på hyfsat kort tid...effektiv som man är!


Barnen suger ur den energi man har med sina skolbesök , kompisträffar , krav om att göra "ditt o datt" hela tiden-och mitt i allt detta skall jag också försöka ladda mina batterier med vänner o umgänge.


Lyxproblem säger en del och javisst till en del , men har man inte levt detta livet som vi gör kan man ha svårt att förstå.


Gav mig ut och sprang för att göra av med frustration som kan komma smygande ibland när man känner att man skall göra alla nöjda och glada , alla har förväntningar och själv är man bara sååå trött så man hade behövt ta det riktigt lugnt; ett par dagar iallfall.....och då menar jag få vara barnfri och göra lite "vuxensaker" som att få prata till punkt....puh!!
Det dröjer ju till v.29 innan mannen har semester så det är bara att ge sig till tåls , och superwomen som man är så är ju det en baggis!

Två bilder levereras här som visar hur fint det är på Astrid Lindgrens värld.
Killarna testar att vara pysslingar på de "små" utemöblerna.....ni som har barn som gillar att leka och använda sin fantasi;ÅK HIT!!


Härligt är iallafall att få se och vara med syskonens små troll här hemma-att få små kramar o pussar i tid och otid är en ynnest för en moster/faster !

Här har vi min stora E* och näst minsta kusinen i vår trädgård , snacka om mysigt sommarkort!

3 kommentarer:

Helenas loggbok sa...

Hej Rebecca!
Alltid lika kul och spännande att titta in till dig. Även om vi ännu inte kommit iväg på vårt äventyr så förstår jag din frustration över alla måsten med att komma hem. Jag har redan lite ångest för hur det ska bli för oss när vi kommer hem och vi måste bo hemma hos våra föräldrar. Det finns inte mycket till egen tid där.

Har du fixat allt med att våga ta steget att flytta till Asien, så fixar du tillvaron fram till V 29 när du får sällskap och hjälp av mannen!
Kram
Helena

Kram
Helena

Pernstams sa...

Himla roligt att se lite härliga sommarbilder på er från Sverige. Vi skanar er i mängder må ni tro!!! Snart bär det av till Sverige även för oss och då blir jag snabb att packa min picknick korg och gå ner till havet. Kramilikram från alla oss.

Anonym sa...

Jag "LÄNGTAR" efter din nästa sida.!

Kram Faster