söndag 24 februari 2008

Måndag igen....

Helgen har innehållit allt från mysigt restaurangbesök , shopping i chinatown till magsjuka...som vanligt i en trebarnsfamilj alltså.
Har äntligen hittat garn med så att jag kan virka lite....(jag vet , tanten lurar runt hörnet!!!)
Dagens stora problem är : "Hur får man barnen att plocka upp efter sig?"...Bra tips emottages gärna.
Med det asiatiska expatlivet där de flesta har en maid hemma som gör det mesta så kan detta bli svårare vardagsbekymmer än vad det blir hemma i Sverige....för varför skall man plocka upp om någon annan erbjuder sig att göra det? (det undrar ju jag med ibland....fniss)


Ja,ja detta med barnuppfostran och annat är inte alltid det lättaste , och det lär bara bli svårare med åren.

Hörde att det är riktig vår hema nu-HÄRLIGT!!
Jag älskar våren när man kan börja härja lite ute och alla ser lite gladare ut.
Vi pratade om det i helgen att det påverkar människors humör så mycket...detta med väder alltså.
Här är gemene man lite lättsammare och ser oftast mycket gladare ut än svenskar hemma vintertid...och det måste bero på mörkret och kylan!
Jag röstar för mer sol i Norden !
Eller sänkta priser på charter kanske....eller .....förslagen sinar.
Ha en bra dag alla där ute.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Rebecca,

är grymt imponerad av din blogg som jag nu äntligen fått läsa. Jag hoppas verkligen att släkt och vänner hemma i Sverige uppskattar det jobb du lägger ner på att låta dem ta del av din vardag här i KL.

Som boende i grannhuset så är det intressant att läsa om och jämföra dina erfarenheter från KL med mina. Att sen också få snygga shoppingtips är ett stort plus!

Kram Linda B