fredag 22 februari 2008

Fredagsfundringar....

Nu har det firats och dansats så det står härliga till!! När det Kinesiska nyåret inträffar har de "lejondans" för att skänka lycka och välgång inför det nya året .(råttans 2008 ) En härlig upplevelse och kul att titta på !
Denna bild har jag "snott" från kompisen Anna , men det var samma lejon som dansade hemma i vårt condo as well.( Tack- "Lomma-Anna")

Fö. har barnen idag emottagit sitt andra betyg......stolta föräldrar sitter det här ikväll, det spelar absolut ingen roll för oss vad de får för siffror , och vi gör ingen stor grej av att titta på betygen.( sen smygtittar vi såklart- föräldrar som vi är....)
När sonen sedan fått femmor i Matte och Problemlösning , och de bägge två har höjt samtliga betyg sen förra året blir man glad!!
Framförallt visar det att det fungerar , att de förstår språket , och de har anpassat sig till detta vi har utsatt dem för.....hoppas ni förstår vad jag menar.

Funderar på vad jag har för mått på kyl o frys hemma , skall köpa med mig härifrån .....längtar en del efter att få inreda igen , mysa till det lite liksom.
(Just nu sitter jag och suktar efter H*´s hus i Luxemburg....300 kvadrat , jättefint ser det ut....Bra jobbat tjejen!)

1 kommentar:

Helenas loggbok sa...

Hej Rebecca!

Tack för dina fina kommentarer om vårt kommande hus!

Kan känna hur stolta ni är över era barn och deras betyg. Vad kul att betygen blivit bättre sen sist, det är ju ett stort tecken!
Jag har ju precis samma funderingar som du - "vad utsätter man dem för?". Men tänk så mycket de har med sig hem sen! Vi väntar som bäst på att få komma på antagningsintervju på skolan efter att alla 16 papper från oss, fröknar och läkare har landat på skolan!

Ha det gott!
Kram
Helena