söndag 7 oktober 2007

Tänk att man faktiskt kan längta efter regn....bara för en dag eller nåt.


Här är så "hazigt" , nu undrar ni vad det är-ett fenomen som består av smog , rök som uppkommer av att det skövlas och bränns regnskog i Indonesien , och ligger vinden på åt vårt håll blir det jobbig luft här.



Så är nu fallet och har så varit ett par dagar , två små killar med astma är inte att föredra då....men det kunde vart värre.(en dinosaurie kunde kommit och ätit upp hela vårat hus och sen kunde det kommit en robot med 45 armar som......ja,jag har en 4-åring i mitt liv.)


En dag som denna behöver vi lite inspiration som vi idag tar från Green Gate; nya påslakan hade varit mysigt ! (är såååå trött så jag kan bara tänka på sängen idag )




Lite mer "vuxna" valet blir ur allas vår Martha´s kollektion som man kan inhandla på Macys....om man nu har vägarna förbi nån gång.



Nu är det så att mina föräldrar kommer hit på torsdag....och jag har inte hunnit någonting som skulle hunnits med till på torsdag , så varför sitter jag här nu??
Måste bli mer effektiv...hm,fast det är ingen annan här i detta land speciellt inte under Ramadan så varför skulle jag? (kanske för att jag inte är muslim och tillåts därför fylla på min kropp med energi-vilket jag är mycket duktig på och dels för att .....jag har ingen ursäkt så det är bara att ta tjuren vid hornen.)






























2 kommentarer:

Pernilla sa...

Vad kul att C* och E* kommer - hälsa de gamla päronen så mycket! Och ha det riktigt mysigt tillsammans. Vad läskigt det verkar med den där röken… kan tänka mig att den är en dålig combo tillsammans med astma. Och ja! sängen verkar fortfarande tämligen lockande såhär en måndagmorgon… fast nu ska jag ut och åka med Sanna (några sköna "åb") och sen ska jag måla. Och det är ju kul. Många kramar som vanligt!

My White Cottage sa...

Tack för ditt mejl! Självklart är du välkommen att fortsätta läsa hos mig!! Jag har skickat dig en inbjudan! Jobbigt med sån luft, hoppas det blir bättre snart. Vad kul att du får besök av dina föräldrar, antar att ni kanske inte ses så ofta nu när ni bor så långt bort!?! Hoppas ni får mysigt tillsammans!

Kramar från Jenny