torsdag 11 oktober 2007

Ett mångfacetterat land....

Idag ligger barnen sjuka-lagom till morfar o mormor gör entre´för att stanna tre veckor.Har en "I love-Malaysia dag" i dag.
Här finns verkligen såååå mycket att upptäcka och se.
Kolla in den övre bilden ,ett av tusentals shoppingmalls som finns....och vi tycker NK eller Nordstan är stort i Göteborg....ja,allt är relativt.
Efter man shoppat loss en stund tar man sig till en foodcourt och äter underbar och BILLIG mat.Nedanför ser ni min favorit ; ladys finger-grönsak som steks med lök och småfisk-Yummie!!

Inne i ett av "the mall´s" finns Cosmos world , som är ett nöjesfält -inne.
Ni ser delar av bergbanan som går genom varuhuset...jag testade den för ett tag sedan och den var värre än det mesta jag åkt !
(fast "Fladdermusen"på Fårup var inte dum heller)


Blommorna , frukterna , dofterna , människorna.....så mycket som verkligen gör detta till ett (oftast) härligt äventyr för oss,man skall bara stanna upp och ta in allt också. Kan tänka mig att det är sådana här minnen man behöver ta fram sedan när vintern slår till och man sitter hemma i Sverige igen.
Nä , nu skall jag torka upp ännu en spya som denna gång hamnade på mattan...visst är det härligt att vara en behövd mamma !!
Ps. Helena som ville komma i kontakt med mig-skriv din mailadress på kommentarer så hör jag av mig! Ds

5 kommentarer:

Pernilla sa...

Hjälp! Sjuka ungar och du älskar fortfarande livet. Och Malaysia… bildernarna är ju… den gallerian – hur mycket grejer finns det! Och sen det nöjesfältet, inomhus. Helt galet. Jag tror jag också kräks. Men inte på mattan. Dagens kram. (men kanske ska jag vänta tills ni är friska… ; )

Anonym sa...

Trodde jag hade sett mitt när det gäller stora shopping malls men detta slår allt jag sett i USA!
Det drar lite i shopping nerven måste jag erkänna.Men fy vad jobbigt att behöva diskutera karuseller eller inte karuseller med ungarna varje gång man handlar eller placerar du Mattias med barnen där och strosar lugnt själv?
Ha det så bra med mamma & pappa
Kram

Anonym sa...

Hej Rebecca!

Här kommer min (något knasiga) mailadress: fransketarzan@hotmail.com
Fick göra en hotmail adress, då jag inte vill lägga ut min jobbmail på nätet.
Hoppas du har tid att maila mig någon dag!
Hälsningar
Helena

Ingridmaria sa...

Hej Rebecca! Fastanade vid din blogg nu i kväll, har läst ALLT! Ser fram emot att följa dej på andra sidan jorden...Har själv bott utomlands några år, först ensam och sen med mannen. Det var innan familjelivet, men det är klart att man fortfarande drömmer om att dra iväg med barn o allt!Ruggiga regniga hösthälsningar // Ingrimaria

Anonym sa...

hoj hoj,

hoppas allt är bra med er,
jag kommer att behöva er adress om inte alltför lång tid.
Kan inte du maila den till mig?
benjamin.josefsson@gmail.com