söndag 26 augusti 2007

Måndag morgon......puh!

Måndag morgon är nog detsamma var vi än befinner oss , segt att ta sig upp , trötta barn , tomt i kylskåpet osv.
Jag tog mig ut efter att jag lämnat barnen och sprang. Det var inte den uppfriskande kicken som det är hemma i Sverige....alltså jag höll på att stupa till sist.
Det var ungefär 29 grader men lite disigt så relativt svalt för att vara här,men det blev gymet efter "utesessionen"-I LOVE AC !!


Fast man upplever mycket när man är ute här,det är riktigt mysigt att vara med när KL vaknar. Överallt finns det leende människor som sopar på gator och trottoarer , taxis som plockar upp vinkande folk som skall till jobbet , utmed kanterna sitter män och kvinnor med sina matstånd där de säljer "nasi lemak" - (malaysisk frukost som lindas in i bananblad,ser ut som små trekanter)På Starbucks och Coffeebean sitter glada gäng som föredrar att ta morgonkoppen tillsammans med andra än ensam hemma vid köksbordet...önskar att det gick att förmedla doften , ljuden mm.
Dessutom är det så vackra blommor , palmer och annan växtlighet som kommer i ögats väg så man känner sig priviligerad.
Jag skulle ju göra lite "hemmahosrepotage" men har inte haft det upplockat nog för att ta bilder,men det är på gång-I promise !
Hittade lite fina väggbokstäver bla när jag "inredningsknarkade" igår natt kanske något man skall införskaffa eller vad tror ni?



Kom på att vi inte satt upp några som helst bilder så det måste göras idag.
Familj , vänner -alla skall ni finnas någonstans i vårt asiatiska hem.

Kram på er och ha en fortsatt bra vecka allihop!!













































1 kommentar:

Pernilla sa...

Bilder! Bilder!

Strunta om det är stylat eller inte. Vi vill se hur ni bor. Och du ditt lilla pysselfreak har säkert gjort det hemtrevligt så det räcker.

Många kramar från en regntung och kall onsdagmorgon i sydligaste Halland!