söndag 23 november 2008

Drömma sig bort.....



...kan man göra när man "bara" kan ligga still...och mitt hem i Sverige har ägnats många tankar , inte för så mkt för att jag har en sanslös längtan "hem" utan för att jag tittat på en massa bilder o blev lite "hemsjuk" när jag såg vår nybyggda hall so vi lämnade alldeles färsk när vi åkte. Den är såååå fin och när jag tittar på den kan jag sakna det nya , fina , ljusa , fräscha.....

Nu har jag fått lämna sjukhusets väggar , men är bara tillåten att bo på ett hotell som ligger ngr minuters gångväg från sjukhuset.
Lille mannen kom ner för att bo med mig (han hade åkt hem efter operationen med barnen som nog mår bäst av att fortsätta med sina vardagsrutiner)och det var omtumlande att få vara tillsammans igen.
Tyvärr har benen inte riktigt burit (vilket man hade önskat... när man är ensam med mannen i Singapore hade man ju vela kunna kuta runt o nyttja tiden men det skulle väl varit under andra förutsättningar ån dessa )så en rullstol har varit mitt färdmedel , men det har gått bra och mannen har fått ännu starkare armar!!!
Nu är detta inget bestående utan jag går på mina ben men orkar inte så lång tid i taget-men snart springer jag igen , träning o tålamod bara......puh!

2 kommentarer:

A home far away sa...

Vad tråkigt att höra att du ännu inte är riktigt ok, jag är ju dock inte så insatt i hur lång tid det kan ta efter en operation...

Hoppas att du hinner med lite julshopping här i Singapore innan du far hem till KL, som sagt det är bara att du hör av dig!

Hur länge stannar du här?

Kram Gunilla

Nilla sa...

Rebecca, så glad allt gick bra! Hoppas du återfår all styrka snart!
Gunilla