fredag 4 januari 2008

Semestern är över...




Nu är jag tillbaka igen med mitt skrivande....har varit i Thailand och träffat våra goa vänner fam.G*-så kul och härligt att träffas ! (och så befriande att få prata av sig med någon som känner en...livet kan kännas ensamt här ibland)

Vi hade det suveränt med boende på Sunwing (minisverige kallade vår son det) på Bangtaobeach.Ett SUPERhotell där mamma kunde köpa aftonbladet varje kväll (vilken lyx) och det fanns svenskt lösgodis !!!!

Barnen fick umgås med sina bästisar under två veckor och det blev mkt lek , elefantridning mm

T.o.m med en alldeles vild jätteorm fick vi se , som snirklade sig upp på grannens ballkong....hm , asiatiska livet är spännande i mångt och mycket. Nu börjar skolorna igen på måndag (kan inte säga att någon direkt längtar men , men sånt e livet) och allt går "back 2 normal".

Hoppas att ni hema i Sverige får lite snö nu så ni får lite ljust ute iallafall , efter den sommar som varit behöver ni sol och kritvit snö....och efter en härlig frisk vinterpromenad komma in och koka varm choklad...mysigt!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hittade din blogg för ett tag sedan. Det verkar så häftigt att bo utomlands. Vi har väl det som en dröm o hoppas att vi kanske kommer pröva på det någon gång i framtiden.
Vilken härlig semester ni verkar haft.

Anonym sa...

Vilka härliga semesterbilder - hoppas semestern var precis så underbar som jag får känslan av när jag läser ditt inlägg!

Pernilla sa...

Härligt att se att ni är tillbaka! En eller annan dag kanske jag också gör ett blogginlägg… kära nån vad tiden har sprungit ifrån mig på det lilla området. Men det är väl inte hela världen? Kramisar från oss alla till er alla!