onsdag 3 oktober 2007

KL i vardagen...

KL är en världsmetropol...en stad med många variationer på allt ! Här finns de flashigaste varuhusen med allt vad du kan tänka dig...Chanel , Dior , GAP , Starbucks ja , u name it .
Men det finns också en baksida som alltid och när man inte är turist här ser man den delen av myntet också....och det kan vara helt underbart som tex. nattmarknader , tempel , "kåkstäder" men det finns en stor del av folket som har det knapert. (kommer återkomma i detta ämne senare inlägg )
Tänkte bara visa lite vardagsbilder från KL....första bilden var från motorvägen-helt otroligt att de kan hålla det så grönt mitt i en storstad!
Här har vi en härlig blomsteraffär - Livskvalitee´med färska blommor !
Hur tar man en klar bild i 80 knyck/timmen ? Såhär åker man med sina tre barn på vespan mitt på motorvägen....behöver jag säga att de två små STÅR framför sin pappa.!? ( och vi som tycker våra föräldrar var lite oansvariga på 70-talet när vi "alla barn" fick hoppa runt som vi ville i bagagen på Granadan )



En liten täppa för eget bruk??.....kan man skaffa sig såhär enkelt; man parkerar helt enkelt där man vill bo , hänger upp tvätten , planterar lite blommor och vips så hemtrevligt det blev !!
Ja , man kan konstatera att Malaysia är inte riktigt som Sverige i många fall....eller vad säger ni ?


2 kommentarer:

Pernilla sa...

Hej! Det är så kul att se dina bilder och funderingar kring vardagen i KL! Kollar varje dag och tänker mycket på er. Tiden går så fort och ni är så långt borta, men en vacker dag… blir det våran tur. Då ska vi sitta framför en brasa, dricka lite rött och drömma om framtiden. Igen. Eller kanske undra om det blev som vi trodde? Många, många kramar.

Anonym sa...

Hej Beccan,
tänkte bara säga hej och att jag tycker det är kul att läsa din blogg, magda tipsade mig om den för några veckor sedan. Hoppas allt är bra med er, allt är fint hos mig i malmö. ha det bra!