onsdag 19 september 2007

Mat...

Här är verkligen ett "matparadis",
man kan få indiskt,thai,västerländskt,japanskt koreanskt.....ja,och så inhemskt malaysiskt med förstås.
Ser ni mopeden under alla påsar på bilden? En liten affär kan alltid vara bra att ha med sig när man är ute och åker,man vet ju aldrig vem man träffar på....N* vill att jag skall skaffa mig en sånhär "mopedaffär",jag är inte lika säker....tänk när man skall stanna vid rödljusen.....ooops!!!!


Sen har vi dessa underbara nattmarknader som har allt du kan önska dig i matväg. Här ligger fiskarna uppradade,var är hälsovårdsnämndens representant??

Konstigt nog har vi inte varit dåliga i magen här en enda gång .Utöver allt detta exotiska med frukter mm har vi en mångfald av restauranger,cafeér,pizza-hak,glassbarer...you name it! En stor favorit är sushi-king där du plockar av den sushi du vill äta från ett långt band.Kockarna står och tillreder nya bitar hela tiden så bandet är alltid full.....himmelskt gott ,och kul dessutom att kunna välja o vraka på detta sätt i sushi-djungeln! Ha,vilket informativt inlägg...märks det att jag försöker dra ner på matätandet?? Helt fixerad alltså.....ok , ha en fortsatt bra torsdag! Nu går jag och tar en kanelbulle (nybakta) till och njuter!


































1 kommentar:

Pernstams sa...

Mat mat mat...mitt favvis ämne. När det gäller mat har man ju verkligen hamnat i paradiset!!Sushi- King, "Japansk Sibylla" har blivit en av barnens favorit och inte gör det mig något när de vill äta där. Jammi in my tummi!