onsdag 13 juni 2007

Tillbaka.....

Puh , allt gick bra med flygresan förutom att bagaget inte kom förrän ett dygn senare.
Jättekul att plocka upp vissna orkideer till svärmor och kunna bjuda på lite lätt rutten exotisk frukt.(man kunde känna en lätt bris av jäst från frukten..)Men nu är vi hemma iallafall!
Har hunnit med dopp i hav ,grillkväll med goda vänner ,skolåterförening med barnen och shoppat litegrann. (sedan i fredags-duktigt jobbat Beckan!)
Skall försöka uppdatera mig så mkt det går nu under min S-vistelse ,men det känns som det brinner i knutarna för här vankas midsommar på landet,syskonträffar , släktträff , tjejkväll......hur hinner man?
Får hoppas att det är lite förbrännande alltsammans så kanske man kan komma tillbaka till KL som en "lättare" människa.
Helt underbart är det iallafall att krama syskonbarn och spendera kvalitetstid med vänner-MAN HAR SAKNAT MYCKET!!!
Idag skall vi hinna med att handla lite fler inredningsdetaljer till KL-hemmet....för här finns det ljusa härliga saker att inhandla,som kan bli riktigt bra att uppblanda med lite "tusen och en natt" temat.
Min bror och hans älskade fru har skaffat en sån underbar liten tjej-Sigrid , och svåger o svägerskan har en alldeles färsk liten Thea så nu suger det riktigt i bebistarmen ....hm,hur var det nu med det sunda förnuftet??Det räcker ju så bra med tre...fast fyra hade varit trevligt det med eller?....hade inte kanske.....Kära C* kan tänka sig fem så varförinte?
Nä ,nu är detr min tur lite att utveckla lite andra sidor av mig själv än just omhändertagande av barn -heltid.
Förresten hade man några intressen innan barnen kom?
Jag kunde teckna och måla en gång i tiden , jag gillade att spåna på ideer till nya projekt medan jimmy cliff eller någon annan härlig "jamaiican" (hur böjer man det då?.....alltså man har en del att lära)
sjöng i bakgrunden.....ja det finns lite att komma tillbaks till så att säga så bebis får kanske vänta.

4 kommentarer:

PÅ ANDRA SIDAN JORDEN sa...

jamen hur mysigt låter allt detta??Bebis ja!!

PÅ ANDRA SIDAN JORDEN sa...

men bebis???.....börja teckan aigen beckan.

PÅ ANDRA SIDAN JORDEN sa...

skaffa en fjärde nu med en gång ,det kan vara mysigt med en fyra!

Pernilla sa...

Nämen, vad hör jag? Big plans. Eller kanske inte. Jag känner mina begränsningar nu äntligen. Trodde jag aldrig… Men i alla fall – VÄLKOMNA HEM! Känns kul att ni bara är 15 mil bort. Jag hoppas det gör skillnad, för nu vore det väl galet om vi inte kunde träffas!!!! Jobbar två veckor till, imorgon och på fredag slutar barnen skolan. Sen… fri som en fågel! Men jag antar att ni har mycket att göra nu när ni precis har kommit. Ta det lugnt först av allt och njut av alla mammor, pappor, bröder och systrar! Många kvällskramar från familjen med fyra barn. Det är mysigt…