måndag 4 juni 2007

"Datanörd "eller.......

Men kära tid så det ser ut på min blogg!!


Tittade just in på min gamla härliga vän P´s blogg och allt var så prydligt även ifall det hade funnits nattvak över förkylt barn med i bilden....så tänkte jag skriva lite på min egen och ser till min fasa att min ser inte klok ut !(bloggen alltså) Men , men skam den som ger sig-här skall bli ändring!


Har varit i Penang i helgen och det var riktigt trevligt...


Mitt största fynd var halsband som de ristade in ditt namn med kinesiska tecken på en fin liten marmorsten.
Jag ääälskar skrift iöverhuvudtaget så detta inget undantag.

Bilder på detta "fynd " kommer senare.
En del har frågat om lite barnbilder..och självklart skall ni där hemma få se hur de små telningarna har det i detta land långt borta.....titta o njut!













Ja,som ni ser lider de ingen nöd direkt.

Nu skall vi hem på torsdag och det skall bli så kul!!
Hem är alltså Sverige jag talar om...fast nog har KL också blivit en form av hem det med.
Jag var så orolig innan vi kom hit ;kommer vi att trivas ,kommer barnen få det bra,finns det nya vänner att få? osv....
Svar JA kan man säga nu i efterhand.
Nu när man åker hem kommer man sakna en del som man har här och tur är väl det för tanken är ju att vi skall tillbaka snart igen!
Förresten....glömt att visa min nya kärlek som förgyller mina dagar .(och kvällar med för den delen)
Fick den av min älskade man (ingick i avtalet för att jag skulle följa med hit...)

Så , nu är det sent här på andra sidan jorden och jag skall lägga mig och drömma lite om hur jag skall renovera mitt hus i Sverige 2009......

Jag vet vad ni tänker säga ,men man kan väl få drömma lite om att man hade en massa pengar eller ??
Just nu har jag siktet inställt på lite fina kuddar mm som jag skall handla tíll pojkarnas rum.
Jag är fortfarande helt såld på stjärnor ,ränder o prickar ( finns det något botemedel för denna "stars and stripes"sjukdom?)
Så lite sånt plus påslakan från green gate till dottern som endast äger örngottet eftersom mamma är lite sparsam....men nu är det dags att köpa del två i goa´U* affär i Kungsbacka.
Visst är det ett härlgt mönster...(svärmor skulle älska det -hon gillar¨nämligen rosa ,precis som dottern...och jag får erkänna att jag sällat mig till skaran sedan en tid tillbaka)
Nattelinatt alla - sov sött !!

Inga kommentarer: