lördag 13 juni 2009

Sista dagen i skolan.....


Så kom den då den avslutande dagen på Mont Kiara International School.
Tre ledsna barn tågade iväg nedför backen förbi guard-house,palmer,hibiscus,Japanska mammor som vinkar av sina barn på bussen...för att slutligen gå genom grindarna till sin sista skoldag i Malaysia.
Skoluniformen var på och lilleman skulle prompt ha slips på sig så det fick det bli.
Assembly i Aulan stod på programmet och där hade rektorn ett litet tal till de som skulle flytta och han ville att de skulle veta att de skulle vara saknade när nästa termin tar sin början...och det ville de nog höra.
När skolklockan ringde ut var det nära ett sammanbrott av känslor , alla vänner som ville krama,pussa och säga farväl.....
Jag hade de STOOOORA solglasögonen på mig kan jag meddela!
Avskeden är nog det som kommer vara det starkaste minnet från den dagen,men också alla fina ord och tankar på vägen som vi fick av många , alla härliga kramar och glada skratt och rullande tårar....
...och att Elias var en av dem som gjort en vinnande I-Movie som utvalts till den bästa i Malaysia av ledningen på "Apple" (de vann en ny lap-top till skolan),så han fick med sina kompisar gå upp på scenen och ta emot diplom mm från chefen på "Apple" här i Malaysia-STORT!!!

....och att Noah hade mammor i sin klass som grät för att Noah varit en sån fin kamrat till deras barn!(blir man stolt eller??!)

....och att Emilia kom hem med en t-shirt fullklottrad med hur mkt alla kommer sakna henne och kompisar som storgrät (liksom min dotter) till de var alldeles svullna runt ögonen.
Jag tror att detta kommer vara ngt de kommer bära med sig som ett underbart och mycket kärt minne hela livet!


Här är några av dem som gjort skolan speciell!!

2 kommentarer:

Marika sa...

Usch! Kommer ihåg det som om det var igår!! Lämna MKIS, inte kul!!
Nu på Tors har mina barn sista skoldagen här på ISP, då kommer dom STORA solglasögonen på igen vill jag lova!
På Ons har min "stora" kille Johan sin graduation fr middleschool, slutar 8th grade, det kommer oxså vara en jobbig stund...usch! ser inte framemot varken Ons el Tors, jobbigt!!

Må gott! Kram
Marika

Helenas loggbok sa...

Usch vad jobbigt med allt som det innebär att flytta hem. Jag fasar redan för den dagen när det är vår tur att lämna International School of Luxembourg och landet.

Det är många "Hej Då" som ska ske den här veckan. 75 barn lämnar skolan och det kommer säkert vara ytterligare ett gäng som inte kommer tillbaka när skolan väl börjar.

16 av 40 barn i Svenska skolföreningen åker hem, det är nästa hälften. Tyvärr kommer det väl inte många nya svenskar hit, då ingen av de svenska företagen verkar nyanställa folk.

Hoppas du fortsätter att skriva om hur det blir att komma hem, börja den svenska skolan igen och vara tillbaka i "mellanmjölkens land"!

Vill du läsa om hur vi har det, så får du gärna läsa min blogg. Maila mig bara så "släpper jag in dig"!

Kramar
Helena i Luxemburg
helenasloggbok@hotmail.com