tisdag 9 juni 2009

Avsked.....

Mitt i all turbulens med skolavslutning,betygssättningar,projektinlämningar , så skulle min Lotta åka hem till Sverige med sina döttrar för att påbörja tidigt sommarlov för att sedan åka tillbaka hit till KL i Augusti.
Våndats har jag gjort länge inför denna dag ,och när Anna skall åka...självklart jättekul att man har haft förmånen att få helt suveräna nytillkomna vänner i vuxen ålder , MEN tanken på att detta var sista dagen man lunchade ihop,sista dagen man var uppe i granncondot där L bor , sista gången man småpratade om allt och inget...var tungt.
Vi kommer alltid att ha kvar varandra men vi kommer inte någon mer gång dela en vardag i KL som vi nu gjort i 2½ år.
Ett liv som detta har gjort en mer utlämnad och därför mer beroende av att få hjälp mm av andra.
Att jag blev sjuk har naturligtvis baidragit till att jag känner extra för detta....några har varit med mig hela vägen i min sjukdom, har haft hand om mina barn när jag låg på sjukhus , tagit av sin egen tid,sitt liv för min skull och det är den bästa gåva man kan få.

Känns konstigt att nu snart sitta utan dessa när de har varit dem som funnits där när det stormat....ledsamt.
Saknar dig lilla Lotta-Potta!

Inga kommentarer: