söndag 7 december 2008

Inget sammanhängande alls.....


Tycker detta kortet e lite roligt och barnen insisterar på att det skall ligga på bloggen , så nu gör jag dem till viljes.....pappa o mamma utanför sitt hus en tidig morgon när de skulle skicka iväg döttrar + ett gäng med barnbarn till Astrid Lindgrens värld !
Vet att det är rätt många som kommer tycka detta är ett lite kul kort.....håll till godo.
(vet att p+m också kommer dra på munnen , så tro inte att det är utsatt för att jag vill vara den "elaka " lilla dottern)
Har inte så mkt energi över just nu förutom till barnen och mannen , tumören visade sig vara cancer , röntga skalle o resterande rygg är inget jag ser fram emot direkt och detta skall göras denna vecka.....svenska läkare tycker jag skall hem och strålas och jag vet inte alls någonting.
Konstigt tycker ni att man delar med sig såhär offentligt , på webben , men jag har stött och blött detta och många undrar vad som händer.....så sluta undra ; This is it!
Ja , jag undrar själv när jag kommer bryta ihop.
Ja , jag oroar ihjäl mig!
Ja , jag är skiträdd o känner mig fruktansvärt kränkt och förolämpad av denna djävulska sjukdom som tror den kan invadera mitt liv precis som den vill och känner för!!!
Lyssnar på min svärmor som talar om för mig vad jag skall äta , är glad för alla mail jag får , blir lycklig när min syster skriver om sina tjejers vardagliga bravader , när min pappa o mamma skrivit till mig........
Jag älskar min man och jag älskar mina barn mer än något annat här på jorden- de håller mig igång...och håller mig uppfylld av kärlek , att snuffa på sina tre ungar på kvällen när man ligger och tittar på julkalendern kan hela det värsta sargade , oroliga hjärtat.
Sen härnere har jag vänner omkring mig som är för mig ovärderliga!!!
De har följt med mig på alla undersökningar , tröstat , passat mina barn , ordnat en massa kul för mig....framförallt peppar de mig med bra tankar , snälla ord , de låter inte mig stanna i min "egna värld"-de tvingar mig ut!
Jag känner en sådan enorm tacksamhet till dem!!!!!
Nästa inägg kommer bli gladare -I promise!
Nu undrar jag om min kusin har fått sin bebis ännu? Kan Klara gå? Har J & C planerat för en till efter Thea? .......finns så mkt annat än trista saker som sjukdom som man kan fundera på eller hur?!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Rebecca!
Marika här ifr Prag, jag som bodde i Damai innan jag flyttade i April-07 till Prag, du ringde ju mig, men vi hann aldrig träffas!
Var inne nu och läste om vad som har hänt med dig!
Hoppas att du snart blir och känner dig bättre fr denna j*vliga sjukdom!!
DU fixar detta!!

Stoooor Kram fr Prag/ Marika

eastcoastmom sa...

Var stark, för det tror jag du är.

Stor kram från USA