fredag 26 september 2008

Pyjamas e´myspysigt.....


Måste bara skriva om en sak som jag verkligen tycker är fascinerande och härlig här i KL...Om du är ute sent med dina barn tex .handlar mat eller äter på Mc´Donalds eller nåt(och sent är ungefär efter 8.30pm) så har asiatiska barn på sig pyjamas,och nu talar vi inte om småbarn utan stora barn.

Mycket mer praktiskt att gå och lägga sig direkt när man redan är "färdig" när man kommer hem liksom....det sköna här är väl att det är helt accepterat-ingen som v'änder sig om eller skrattar vilket man skulle kunna tänka sig hemma om man stövlar in på ICA med Byggare Bob klädda barn , eller vad tror ni?!

Smög mig för att få ta en bild på denna 12-åring som hade en Happy Feet -pyjamas på sig....skall försöka bearbeta mina så de också vågar !!(wish me LUCK!!!!!)

2 kommentarer:

Lillian Brunbäck sa...

Hej Rebecca,
min man och jag funderar på att flytta till Kuala Lumpur nästa år, fast jag är ju lite orolig för hur det skall fungera för barnen.

Jag såg din fina blogg och undrar hur det fungerar med förskolan? Mina barn är 3 och 5 år, hur får man plats, hur går det med språket? Var det svårt med kompisar?

Hälsningar Lillian lillian_brunback@hotmail.com

Anonym sa...

Hej!
Kul och intressant blogg du har! :-)
Nu till min fråga... Ska till Kuala Lumpur i December och självklart är planen att shoppa! Undrar därför om du vet hur märkesväskor är i pris jämfört med här i Sverige...? Alltså inga kopior utan äkta och orginal :-)

Är ute efter en Louis Vuitton, Gucci eller liknande och det vore toppen att få lite tips :-)

Ha en bra dag!