onsdag 28 november 2007

Vänner....

I går ringde min syster mig & jag blev så glad !Här är telefonsamtalen värda så mycket mer än hemma känns det som.
Samma med alla gulliga mail man får från familj och vänner , det värmer liksom i hjärtat.
För att inte tala om dessa handskrivna brev man får-LYCKA !!
Man har samlat på sig en del vänner under livets gång och ni är alla så värdefulla för mig , och jag är SÅ glad för att ni hör av er.
Häromdagen ringde en mkt nära vän och sa att "jag var bara tvungen att höra din röst"...kan man bli annat än glad ?
I dag skall jag iväg med lite "nya" vänner och göra lite shopping....KUL!!
Ha´en bra dag alla ni där ute.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja handskrivna brev är ju guld värda nuförtiden! :)

Anonym sa...

Förstår din lycka över samtal med vänner "hemmavid". Bodde själv utomlands ett par år och såg fram emot alla brev som kom. Tyvärr var tfn inte att tänka på, med 30 kr/min.

Jennys Vita Villervalla sa...

Ja, jag vet hur det var när min älskade lillasyrra -då 17 år- var utbytesstudent i Australien under 1 års tid. Detta var långt innan e-mailens tid... (1986) Hon är 7 år yngre än jag, och då först förstod man hur mycket man faktiskt saknade varandra. Vi lärde nästan känna varandra via brev och postens hederliga ljudband/kasettband som åkte avigt och rätt mellan kontinenterna.
Hon är min allra bästa vän i livet. Jag tror att hon blev det då, för innan dess var vi mest "pest" för varandra.
Ja, här firar vi snart 1:a advent nu.
Önskar dig en mysig sådan!
Kram
Jenny