onsdag 31 oktober 2007

Hektiskt.....

Så har mina föräldrar åkt hem och tårarna har rullat , mannen är i Sverige på jobb , det var suuuuperlång kö på Baskin Robbins för att handla glass och jag säger som mamman i "Vi hade iallafall tur med vädret" ; "nu har jag fått ont i huvudet också."


Vi har hunnit med så mkt man kan under tre veckors besök....











Bla. hann morfar o mormor bevittna Hari Raya-firandet på N*´s förskola. HR är när fastan är över och det firas med pompa och ståt här i Malaysia . Alla var klädda i Malaysiska kläder och de var så säta allihop.



Även de större barnen hade en dag då alla var klädda i sitt lands färger eller "folkdräkt".....underbart att se alla dessa vackra barn.(kan ni tänka er att alla svenska barn hade fotbollsdressar på sig ?! ) Varje nation hade ett uppträdande och "vi" sjöng naturligtvis Pippi och Emil.....jag menar hur svenskt kan det bli?

I kväll har det ringt på dörren stup i kvarten och utanför står det asiatiska barn i sina halloweendräkter....när jag var liten blev jag rädd för häxan Mara i trolltider-man undrar vad barn idag blir rädda för när man ser dräkterna de spökat ut sig i !?

Nä,nu skall en mörkrädd mamma krypa ner med sina tre små ungar och drömma fina drömmar om mannen med stort M ! Go´natt!

2 kommentarer:

Dina sa...

Ja det här med fotbollskläder...känns så trist i jämförelse med alla andra länders kläder. På ISKL är det international festival en gång per år, men de (ganska få) svenska barnen på skolan hade Sverigedräkten och några av de äldre hade riktiga folkdräkter. Jättefint! Då blir man ganska stolt, de svenska folkdräkterna är ju grymt snygga och helt klart i samma division som de vackra asiatiska folkdräkterna.

Härligt att se bilder från Langkawi, tror jag ska dra med morsan dit när hon kommer i januari.

Pernilla sa...

Men Rebecca, är det inte dags att börja knåpa på Hallandsdräkten. Till hela familjen. Där har du ett projekt att bita i. Egentligen världens bästa plagg. Den kan man ha på sig i alla sammanhang. Till och med på Nobelfest, bröllop och naturligtvis; skolavslutning. (Och nu skojar jag inte.) Men det gör jag när jag ser M* framför mig i knätofsar… mohaha!!! Okej, han kan få ha kostym!

Saknar er lite, har tänkt på er mycket – fattar inte att livet, tiden och barnen och ja, allt bara ruuuusar fram. Och mina grå hår är helt omöjliga att täcka med färg. Bara det räcker ju för en ålderskris. Va!

Det är i alla fall underbart kul att se dina bilder och funderingar från andra sidan jorden. Det blir som en liten lucka mot omvärlden som jag kan öppna och titta ut på från min lilla burk, som jag bor i. Utanför min burk blir det mörkt klockan fyra på eftermiddagen. Och det blåser jämt. Och barnens galonbyxor är alltid leriga. Men då kan jag låtsas att vi sitter och dricker nån drink medan barnen leker i poolen, eller sitter i ditt luftkonditionerade vardagsrum och pratar strunt en stund. Och då känns det bättre!

Kram på er allihopa i alla fall. Ber om ursäkt för ett obalanserat långt inlägg. Inser att jag kunnat mejla dig istället… KRAAAAM