onsdag 15 augusti 2007

Livet är härligt....








....när alla trivs,och allt flyter på som det ska! Lilleman i familjen började på childrens discovery house (som är en montessoriskola) för tre dagar sedan och det går som en dans. N* har längtat efter att få köpa sin egna uniform och efter två dagar säger han "love ya mum" och vill gå in själv med sin kompis V* . Som mamma känns detta helt underbart...man är ju alltid misstänksam mot dagispersonal , ja ni vet "ingen kan ta hand om mitt lilla älskade barn,tänk om de andra barnen är stygga mot mitt barn osv." Här på N*´s dagis står det personal utanför och säger godmorgon och de kan redan alla barnens namn-sånt är imponerande!



Jag har faktiskt för egen del varit ute på en helkväll med lite andra svenskor.En underbar kulinarisk upplevelse mitt i KL på en restaurang i Starhill gallery,sedan var det ett barbesök som var lika trevligt det.....helt underbart att få känna av pulsen lite i denna jättestad! Som den ömma moder man är ligger man ju i sängen och knoppar in lagom till nattfolket klär upp sig för nattens bravader.

Har ni vägarna förbi heter restauragen Tarbush och baren Vanish.....fick ett litet sting i hjärtegropen när jag tänkte på hur mysigt det hade varit och sitta där med syrran och Chrille , Priska mf.
Men det var kul att knyta lite nya kontakter med-Mycket trevligt härligt folk som bor här och det tackar vi för!!





4 kommentarer:

Pernilla sa...

Hello Love! Skönt att se att ni är hemma och att allt verkar bra med er. Och så undrar jag vart sommaren tog vägen!!! Barnen börjar skolan om några dagar och jag han inte alls vara så social under sommaren som jag tänkt! Tur att jag fick träffa dig en kortis i alla fall. Hur är det M*? Och varför skriver jag här, och inte ett vanligt e-post? Alla dessa frågor…

Vill undra om du tycker det är OK att jag omnämner dig i min blogg? Du kommer kanske att få fler besökare, men det hade varit kul att få dela med sig av ditt spännande, exotiska liv och finurliga funderingar. Vad tycker du?

Kram. Mejlar snart.

christel sa...

godmorgon.
sitter med yngste sonen o tittar på bilderna från ert nya hemland. döm av min förvåning när fred plötsligt säger - noa... när en bild på honom susade förbi. så fram med mera bilder det är sånt som vi hemma går igång på!!! visst tjejer???
kram kram C

Anonym sa...

Hej Rebecca

Vad kul att läsa om erat liv i KL.
Min man och jag flyttar ned till KL i januari, och vi kommer ned nu i vecka 47 för att kolla på lite boende och dagis.. Vi har fått rekommenderad CDH, men jag har inte lyckats hitta en mailadress som jag kommer fram på.. Så kom jag på att ni säkerligen har alla uppgifter som behövs, så jag undrar om du kan vara gullig att ge mig en bra mailadress att använda. Det vore så bra att kunne boka in en tid i förväg så vi kunne hälsa på.
Jag tackaR så jättemycket på förehand för hjälpen, vi kanske ses där nede:-)
Mvh
Tonje Glad
tonje.glad@scandic-hotels.com

Anonym sa...

Hej Rebecca

Vad kul att läsa om erat liv i KL.
Min man och jag flyttar ned till KL i januari, och vi kommer ned nu i vecka 47 för att kolla på lite boende och dagis.. Vi har fått rekommenderad CDH, men jag har inte lyckats hitta en mailadress som jag kommer fram på.. Så kom jag på att ni säkerligen har alla uppgifter som behövs, så jag undrar om du kan vara gullig att ge mig en bra mailadress att använda. Det vore så bra att kunne boka in en tid i förväg så vi kunne hälsa på.
Jag tackaR så jättemycket på förehand för hjälpen, vi kanske ses där nede:-)
Mvh
Tonje Glad
tonje.glad@scandic-hotels.com